Sekrety gry na harmonijce ustnej

Kurs Dawida Wydry może być bardzo pomocny dla pragnących grać na harmonijce. Jest prosty, zrozumiały i skuteczny. Polecam!

Sławek Wierzcholski, Nocna Zmiana Bluesa

7. Improwizacja

W tym momencie możesz zadawać sobie pytanie: "I co dalej?" Odpowiedź jest prosta. Możliwe, że potrafisz już posługiwać się większością technik i grać skomplikowane utwory. Ale być może, gdy przychodzi pora, aby pograć ze znajomym gitarzystą, lub na jam session, nie wspominając o zagraniu własnej solówki, zaczyna się problem – jak to zrobić? Dlatego w tym rozdziale postaram się przybliżyć cenną, a w gatunkach takich jak blues czy jazz właściwie niezbędną umiejętność, jaką jest improwizacja, czyli gra bez wcześniejszego przygotowania. Na początku jednak musisz poznać narzędzia, które będą podstawą do dalszej nauki.

Prawda jest taka, że najlepiej jest nauczyć się instrumentu, dźwięków, jakie można z niego wydobyć, aby wymyśloną w głowie melodię móc przełożyć na muzykę. Warto zacząć jednak od jakiegoś układu odniesienia. Na 10-kanałowej harmonijce diatonicznej możemy z łatwością grać w 3 różnych tonacjach, korzystając z 3 podstawowych, tzw. pozycji. Ich nazwy są łatwe do zapamiętania. Będą to pozycje pierwsza, druga oraz trzecia.

To tylko mały fragment kursu! Aby uzyskać dostęp do pełnej wersji, wystarczy zarejestrować się i dołączyć do licznego grona użytkowników. Niniejsza publikacja zawiera tylko konkretne i praktyczne informacje, oparte na doświadczeniu i wiedzy autora.

Zarejestruj się na BluesHarp.pl

« wsteczdalej »
Wybierz dział: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10