Sekrety gry na harmonijce ustnej

Kurs Dawida Wydry może być bardzo pomocny dla pragnących grać na harmonijce. Jest prosty, zrozumiały i skuteczny. Polecam!

Sławek Wierzcholski, Nocna Zmiana Bluesa

6. Brzmienie i styl

Być może zastanawiasz się czasem: "Dlaczego moja harmonijka nie brzmi tak, jak w nagraniach, których słucham?". Myślisz wtedy pewnie o zmianie instrumentu na lepszy, o zakupie dodatkowego sprzętu itd. Jednak być może popełniasz bardzo poważny błąd. Najpierw musisz uświadomić sobie, w jaki sposób powstaje finalne brzmienie harmonijki, które słyszysz w nagraniach. Składa się na nie wiele czynników.

Zasadniczo wyróżniamy dwa podstawowe brzmienia harmonijki – akustyczne i elektryczne. Pierwsze z nich, to naturalne brzmienie harmonijki – takie, jakie umieściłem we wcześniejszych przykładach dźwiękowych. Jedynymi kreatorami brzmienia w tym przypadku są muzyk i w mniejszym stopniu instrument:

Równie często spotykane, szczególnie w muzyce bluesowej, jest brzmienie elektryczne. W tym przypadku harmonijkarz trzyma w dłoni specjalny mikrofon, podłączony do wzmacniacza gitarowego. Tym sposobem uzyskujemy, w zależności od stopnia przesterowania i mikrofonu (jak również sposobu gry), mniej lub bardziej zniekształcone brzmienie:

To tylko mały fragment kursu! Aby uzyskać dostęp do pełnej wersji, wystarczy zarejestrować się i dołączyć do licznego grona użytkowników. Niniejsza publikacja zawiera tylko konkretne i praktyczne informacje, oparte na doświadczeniu i wiedzy autora.

Zarejestruj się na BluesHarp.pl

« wsteczdalej »
Wybierz dział: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10